توسعه آنلاین کسب و کار

  • ۰
  • ۰

اگر بخواهیم خیلی ساده و واضح بگوییم، قیف فروش مراحلی است که لیدها برای تبدیل شدن به مشتریان وفادار شما طی می‌کنند. اگر قرار بود همه افرادی که با محصول شما آشنا می‌شوند، تبدیل به مشتری وفادار شما شوند که دیگر قیفی وجود نداشت و به جای آن استوانه فروش را بررسی می‌کردیم.

اما تنها درصدی از سرنخ‌های شما تبدیل به مشتری و بعدا مشتریان همیشگی می‌شوند. به همین دلیل لیدها از سرِ بازتر قیف وارد می‌شوند و کم کم تعداد آن‌ها کمتر می‌شود تا جایی که به انتهای باریک‌‌تر قیف می‌رسند.

به درصدی از لیدها که تبدیل به مشتریان وفادار می‌شوند، نرخ تبدیل گفته می‌شود. مثلا اگر 100 نفر با کسب و کار شما آشنا شوند و به محصولاتتان علاقه‌مند شوند، تصمیم به خرید بگیرند و در نهایت 5 نفر از آن‌ها مشتری شما شوند، نرخ تبدیل شما 5% خواهد بود.

قیف فروش مراحل مختلفی دارد و در طول سال‌ها مدل‌های مختلفی برای آن تعریف شده است. در همین مقاله همه این مدل‌ها را بررسی می‌کنیم. اما همه آن‌ها مراحل تقریبا یکسانی دارند. به این صورت که:

1.       افراد با کسب و کار، فروشگاه یا محصول شما آشنایی پیدا می‌کنند

2.       کم کم به برند، محصول و خدمات شما علاقه‌مند می‌شوند

3.       به دلایل مختلفی تصمیم به خرید می‌گیرند

4.       و در نهایت از شما خرید می‌کنند

البته این مراحل خیلی کلی است و برای کسب و کارها و تجارت‌های B2B، وب‌سایت‌ها، کارخانه‌ها و فروشگاه‌ها شکل و شمایل متفاوتی دارد. از طرف دیگر هر کدام از این موارد کانال‌های بازاریابی متفاوتی دارند؛ اما به هر حال با یاد گرفتن اطلاعات کامل در مورد قیف فروش می‌توانید راهکارهای افزایش نرخ تبدیل را یاد بگیرید و حتی خودتان برخی از آن‌ها را کشف کنید.

اصلا قیف فروش در بازاریابی چه اهمیتی دارد؟

تا اینجا با مفهوم قیف فروش آشنا شدیم. اما چرا باید از آن استفاده کنیم؟ چرا نمی‌توانیم خیلی راحت از طریق تبلیغات لیدهایمان را به مشتری تبدیل کنیم؟ این همه پیچیدگی چه لزومی دارد؟

اول اینکه اصلا هیچ پیچیدگی در کار نیست؛ و دوم اینکه قیف فروش به شما کمک می‌کند تا بفهمید مشتریان بالقوه در هر مرحله از سفر خرید چگونه فکر می‌کنند و چه کاری انجام می‌دهند. این بینش‌ها به شما کمک می‌کند در کانال‌های بازاریابی مناسب سرمایه‌گذاری کنید، در هر مرحله بهترین گزینه را انتخاب کنید و در نهایت فعالیت‌ها و عملکردهای نتیجه‌بخشی داشته باشید.

از طرفی کلی تجربه در اختیار شما قرار می‌دهد تا در کمپین‌های بازاریابی بعدی بهتر عمل کنید. خب دیگر چه چیزی از یک ابزار می‌خواهید؟ قیف فروش همه انتظارات شما را برآورده می‌کند.

قیف فروش شما راهی را که لیدها طی می‌کنند تا به مشتریان احتمالی، مشتری و سپس مشتریان وفادارتان تبدیل شوند، نشان می‌دهد.

اگر قیف فروش را به خوبی درک کنید، متوجه می‌شوید که چگونه نرخ تبدیل را افزایش دهید، جاهایی که مشتریان احتمالی از دست می‌روند را پیدا کنید و روش‌های افزایش مشتری و وفاداری آن‌ها را پیدا کنید.

اگر به خوبی قیف فروش را درک نکنید، نمی‌توانید آن را بهینه کنید. در ادامه این مقاله در مورد بخش‌های مختلف قیف فروش در بازاریابی محتوا صحبت می‌کنیم و روش‌های تاثیرگذاری بر لیدها و تبدیل آن‌ها به مشتری را بیان می‌کنیم.

منبع 1

منبع 2

  • ۰۰/۰۷/۰۶
  • nooshin hoseini

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی