توسعه آنلاین کسب و کار

۵ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کسب و کارهای آینده بدون تردید با کسب‌وکارهای سنتی تفاوت خواهند داشت، به همین دلیل است که آینده پژوهی کسب و کارهای کوچک پرسود اهمیت زیادی دارد. برای اینکه فعالیتی را آغاز کنید و از پرسود بودن آن چه برای امروز چه برای آینده اطمینان حاصل کنید، باید روند تغییر زندگی و کسب‌وکار را در نظر بگیرید. از این چند ایده برای راه‌اندازی کسب‌وکار خودتان الهام بگیرید.

چه عاملی باعث موفقیت کسب و کارهای کوچک پرسود شده است؟

راه‌اندازی یک کسب و کار کوچک، آنقدرها که فکر می‌کنید سخت نیست. برای شروع کسب‌وکار به سه فاکتور نیاز دارید:

  • خدمات یا محصولاتی برای فروش
  • کسی که مشتری و نیازمند به خدمات و محصولات شما باشد
  • راهی برای رساندن خدمات و محصولات به دست مشتری

اگر دوستان و فامیل برای حل کردن مشکلات کامپیوتر خود به شما مراجعه می‌کنند، شما می‌توانید با این مهارت‌تان یک کسب و کار کوچک راه بیندازید. اگر برخی از تعمیرات پایه منزل را می‌توانید انجام دهید، همین کار را می‌توانید برای دیگران هم انجام دهید. اگر مهارت و استعدادی دارید که از آن برای انجام وظایف محل کار خود استفاده می‌کنید، شاید بتوانید خودتان به شکل جداگانه پروژه بگیرید و همان کار را انجام دهید و در نهایت آن را به کسب‌وکار شخصی تبدیل کنید.

در مجموع هر ایده‌ای که داشته باشید و سه فاکتور بالا را داشته باشد می‌تواند یک کسب و کار کوچک درآمدزا باشد. اما اگر می‌خواهید کار متفاوتی انجام دهید و درآمد بیشتری کسب کنید، می‌توانید با کمک آینده پژوهی کسب‌ و کار ایده‌های جذابی برای راه‌اندازی یک کار شخصی پیدا کنید.

 

تولید محتوای ویدیویی، یکی از کسب و کارهای جدید در ایران

مصرف محتوای ویدیویی در فضای آنلاین روز به روز بیشتر می‌شود. به همین دلیل تقاضا برای مهارت‌هایی مثل فیلمبرداری، ویرایش، سناریونویسی و هر آنچه که مربوط به تولیدمحتوای ویدیویی باشد در حال افزایش است. اگر در این زمینه مهارت دارید از فرصت استفاده کنید و اگر مهارت ندارید ولی علاقه‌مندید، در دوره‌های آموزشی شرکت کنید و یک مهارت تازه برای کسب درآمد و راه‌اندازی کسب ‌و کار کوچک پرسود یاد بگیرید.

حتی می‌توانید به مرور زمان و بعد از حرفه‌ای شدن، استودیوی اختصاصی خود را داشته باشید و کسب‌وکارتان را گسترش دهید و حتی برای افراد دیگر هم شغل ایجاد کنید.

بهترین راه برای نشان دادن مهارت‌تان در تولید محتوای ویدیویی، تبدیل شدن به یک یوتیوبر و داشتن یک کانال یوتیوب یا پیج اینستاگرام است.

منبع

  • nooshin hoseini
  • ۰
  • ۰

یک شرکت چه 10 کارمند داشته باشد و چه 150 تا، نیاز به یک مدیر و سیستم مدیریتی پیشرفته دارد. در این صورت می‌توان به رشد و پیشرفت این سازمان امیدوار بود. خیلی از کارها و وظایف یک مدیر به دقت و تمرکز زیادی نیاز دارد و خیلی از آن‌ها هم وقت‌گیر و حتی استرس‌آور است. به همین دلیل وجود یک سیستم مدیریتی که کارها را آسان‌تر کند و باعث افزایش بهره‌وری کسب و کار شود، ضروری به نظر می‌رسد. نرم افزار مدیریت کسب و کار دقیقا همان چیزی است که هر کسب و کار نوپا و حتی شرکت‌های بزرگ به آن نیاز دارند.

وظایف مدیران و دلایل نیاز آنها به نرم افزار مدیریت کسب وکار

مدیر یک شرکت مسئولیت‌ها و وظایف متعدد و سنگینی دارد. او بر عملکرد سازمان نظارت می‌کند و تصمیم‌گیری‌های مهم را انجام می‌دهد. مدیریت در سازمان‌های کوچک از یک نفر شروع می‌شود و ممکن است برای کمپانی‌های بزرگ جهانی با چندین شعبه در سراسر دنیا، به صدها نفر هم برسد.

هر چه سازمان‌ها بزرگ‌تر باشند، سیاست‌ به این صورت است که کمپانی توسط هیئت مدیره اداره شود و مدیر عامل یا مدیر اجرایی، اجرای کارها را بر عهده بگیرند.

وظایف کلی یک مدیر شامل:

  • سازماندهی
  • کارگردانی یا هدایت
  • برنامه‌ریزی
  • نیروی انسانی
  • و کنترل یک سازمان

است. علاوه بر این نظارت بر

  • منابع مالی
  • منابع طبیعی
  • منابع انسانی
  • و منابع تکنولوژیکی

هم اهمیت دارد. اما یک مدیر چقدر توانایی دارد تا همه این کارها را به تنهایی انجام دهد؟ مسلما برای مدیریت بهتر کارها به یک دستیار هوشمند نیاز دارد، یک نرم افزار مدیریت کسب و کار که بخش‌های مختلف سازمان را در بر بگیرد و خیلی از دغدغه‌های مدیران را رفع کند. اما اصلا این سیستم مدیریت کسب و کار چیست؟

نرم افزار مدیریت کسب و کار (BMS) چیست؟

سیستم مدیریت کسب و کار یا business management system مجموعه­ای از سیاست ها، شیوه ها، رویه ها و فرایندهایی است که در توسعه و استقرار استراتژی ها، اجرای آنها و کلیه فعالیت های مرتبط با مدیریت به کار برده می­شود. 

ایده اصلی BMS ارائه ابزارهایی برای مدیران و در راستای برنامه ریزی، نظارت و کنترل فعالیتهای مدیریتی و اندازه گیری عملکرد کسب و کار و اجرای فرایندهای بهبود مستمر در یک سازمان است. سیستم مدیریت کسب و کار با موفقیت یک شرکت ارتباط تنگاتنگی دارد.

برای پاسخگویی به نیازهای مختلف تجاری یک سازمان، ابزارهای مدیریت کسب و کار متنوعی در بازار وجود دارد اما شاید همه ی آنها مناسب کسب و کار شما نباشند. نرم افزار انتخابیتان در عین بهترین بودن باید نیازهای تجاری شما را تا حد زیادی رفع کند. 

منبع

  • nooshin hoseini
  • ۰
  • ۰

اگر بازار هدف شما روسیه است، شما نیاز دارید که در Yandex دیده شوید. Yandex معروف ترین اجتماع اینترنتی روسیه است که 85.6% مخاطبان اینترنت روسیه را پوشش می دهد. پوشش مخاطبان گوگل در روسیه 71% است. (مارچ 2015)

Yandex در این کشورها به عنوان یک ابزار مهم بازاریابی محسوب می شود: لهستان، اوکراین، قزاقستان، بلاروس و ترکیه.

موتور جستجو یاندکس چیست؟

جالب است بدانید که تاریخچه تاسیس موتور جستجوی Yandex به قبل از گوگل و به سال ۱۹۹۰ می‌رسد. ابتدا دو برنامه‌نویس روسی به نام‌های Arkady Volozh و Arkady Borkovsky شرکت Arcadia را تاسیس کردند. همان شرکتی که نرم‌افزار MS-DOS را برای استفاده در ثبت اختراعات و طبقه‌بندی کالا توسعه داد. نرم‌افزار آنها توانایی جستجوی متن کامل با پشتیبانی واژه‌شناسی روسی بود.

بعدها در سال ۱۹۹۳ اصطلاح Yandex که مخفف عبارت “Yet Another iNDEXer” انتخاب شد. این کلمه در روسی به صورت Яндекс نوشته می‌شود. 

اما امروزه Yandex فقط یک موتور جستجو نیست؛ بلکه یک شرکت فناوری اطلاعات چند ملیتی با خدمات و محصولات متنوع است که خدماتی مثل:

  • مرورگر Yandex
  • Yandex Mail
  • Yandex Maps
  • Yandex Disk
  • تاکسی Yandex
  • Yandex Translate
  • Yandex Market
  • Yandex Money
  • Yandex Image
  • Yandex Direct (شبیه به گوگل ادز)
  • و ...

ارائه میدهد.

خدمات یاندکس 

یاندکس در ارائه خدمات خود، از سرویس‌ ها و خدمات گوگل الگو‌برداری کرده است. ارائه سرویس‌ های متنوع، ورود به بازار بین ‌المللی ( سال ۲۰۱۰) و جذب آگهی‌ های تبلیغاتی، این شرکت را به فضای رشد مناسبی جهت بازاریابی و کسب درآمد برای مشاغل و حرفه ‌ها مبدل کرده است که با افزایش چشمگیر استقبال کاربران، روندی صعودی را در جذب سرمایه برای کشور روسیه به همراه داشته است.

تأسیس دفاتر متعدد در کشورهای مختلف ازجمله ترکیه و اوکراین نیز به روند رو به رشد این شرکت کمک فراوانی کرده است.

بر اساس آمار منتشر شده، روسیه چهارمین بازار بزرگ جهان در حوزه تعداد مشاهده ویدیوهای آنلاین و صاحب دومین جایگاه از نظر میانگین ساعتی مشاهده ویدیوها (بعد از ژاپن) است که فرصت خوبی را برای تبلیغات ویدیویی در اختیار یاندکس قرار می‌ دهد.

این کمپانی اعلام کرده است که به سرمایه ‌گذاری عظیم خود بر روی سه سرویس تبلیغات، تاکسی آنلاین و بازار (مقایسه کالا و قیمت) ادامه داده و تلاش دارد در طی چند ماه آینده بر روی آنها تمرکز کند. شایان ذکر می باشد که مهمترین منبع درآمدی یاندکس از طریق تبلیغات تامین می شود.

منبع

 

  • nooshin hoseini
  • ۰
  • ۰

همه ما تجربه خرید را داشته‌ایم. به خصوص زمانی که وارد یک مغازه لباس‌فروشی می‌شدیم و فروشنده آنقدر شلوغ بود که فرصت رسیدگی به درخواست‌ها و سوالات ما را نداشت. چنین زمانی چکار می‌کردیم؟ فرار! دقیقا!! البته نه به آن معنی؛ ولی بالاخره از نحوه رفتار و فروشنده و بی اهمیتی او به خودمان ناراحت می‌شدیم. چون به عنوان مشتری حقی برای خودمان قائل بودیم. واقعیت هم همین است! ارتباط با مشتری یکی از اصلی‌ترین ارکان هر شغل و کسب و کار است. چه مغازه باشد و چه یک کمپانی بزرگ بین‌المللی!

در سال‌های دور ارتباط با مشتریان به روش‌های سنتی انجام می‌شد. منظور همان دفتر و کاغذ و خودکار که شماره تلفن مشتری، آدرس او و مشخصاتش نوشته می‌شد و ارتباطات به پای تلفن یا ملاقات حضوری ختم می‌شد. کم کم شماره‌ها در موبایل فروشنده یا مدیر ذخیره شد و بعدها ارتباطات شکل دیجیتالی به خودش گرفت و ایمیل و روش‌های دیگر مورد استفاده قرار گرفتند.

اما امروزه همه چیز به این سادگی نیست. ممکن است تعداد مشتریان زیادی باشد یا هر یک سلیقه و خواسته‌های متعددی داشته باشند. به همین دلیل وجود یک نرم افزار ثبت اطلاعات مشتریان ضروری به نظر می‌رسد.

 

تعریف crm

مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM، نرم افزاری است که با هدف اتوماسیون فروش و بازاریابی و نیز مدیریت فعالیت‌های مرتبط با فروش و خدمات در داخل یک سازمان مورد استفاده قرار میگیرد.

 

اهمیت نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان

 

 

می توان گفت CRM تمام فعالیت ها، استراتژی ها و فناوری هایی است که شرکت ها برای مدیریت تعاملات خود با مشتریان فعلی و بالقوه خود از آن استفاده می کنند. 

CRM به مشاغل کمک می کند تا با مشتریان خود درست ارتباط برقرار کنند که به نوبه خود باعث ایجاد وفاداری و حفظ مشتری می شود.

از آنجایی که رضایت و وفاداری مشتریان یک شرکت ارتباط مستقیمی با میزان درآمد آن دارد، سی آر ام به عنوان ابزاری برای افزایش رضایت مشتری می تواند در این راستا بسیار کمک کننده باشد.

برخی از نرم افزارهای CRM پیشرفته تر دارای این ویژگی هستند که می توانند فرایند فروش و علل شکست یا پیروزی یک معامله را دنبال کنند و ارائه دهند.

نرم افزار مدیرت ارتباط با مشتری دارای ویژگی هایی است که اهمیت آن را بیان می کند. در ادامه به بیان اصلی ترین ویژگی های این نرم افزار می پردازیم.

 

  1. یادگیری

این نرم افزار با جمع آوری و دسته بندی اطلاعات مشتریان به شما کمک می کند تا اطلاعات مفیدی از نحوه ی رفتار و نیازهای مشتریان بیاموزید. این اطلاعات به شما کمک می کند تا نحوه ی برخورد با مشتریان خود را اصولی تغییر دهید. اطلاعات به دست آمده از دلایل شکست و پیروزی فروش نیز چراغ راه شما در پرزنت ها و کمپین های آینده هستند.

 

  1. سازماندهی

سی آر ام به سازمان ها کمک می کند تا با سازماندهی و خودکارسازی جنبه های خاصی از کسب و کار، مفیدتر عمل کنند.  از فرآیندهای فروش گرفته تا کمپین های بازاریابی و تجزیه و تحلیل کسب و کار و همچنین داده های مشتری، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری آنها را مکانیزه و ساده می کند.

 

  1. بهینه سازی

در نهایت نرم افزار CRM به مشاغل اجازه می دهد تا تعاملات خود با مشتریان را بهینه سازی کنند. این نرم افزار با ساده سازی بسیاری از مراحل پیچیده در تمامی بخش های فروش، مارکتینگ و خدماتی، رضایت مشتری را افزایش می دهد.

 

منبع

  • nooshin hoseini
  • ۰
  • ۰

اگر بخواهیم خیلی ساده و واضح بگوییم، قیف فروش مراحلی است که لیدها برای تبدیل شدن به مشتریان وفادار شما طی می‌کنند. اگر قرار بود همه افرادی که با محصول شما آشنا می‌شوند، تبدیل به مشتری وفادار شما شوند که دیگر قیفی وجود نداشت و به جای آن استوانه فروش را بررسی می‌کردیم.

اما تنها درصدی از سرنخ‌های شما تبدیل به مشتری و بعدا مشتریان همیشگی می‌شوند. به همین دلیل لیدها از سرِ بازتر قیف وارد می‌شوند و کم کم تعداد آن‌ها کمتر می‌شود تا جایی که به انتهای باریک‌‌تر قیف می‌رسند.

به درصدی از لیدها که تبدیل به مشتریان وفادار می‌شوند، نرخ تبدیل گفته می‌شود. مثلا اگر 100 نفر با کسب و کار شما آشنا شوند و به محصولاتتان علاقه‌مند شوند، تصمیم به خرید بگیرند و در نهایت 5 نفر از آن‌ها مشتری شما شوند، نرخ تبدیل شما 5% خواهد بود.

قیف فروش مراحل مختلفی دارد و در طول سال‌ها مدل‌های مختلفی برای آن تعریف شده است. در همین مقاله همه این مدل‌ها را بررسی می‌کنیم. اما همه آن‌ها مراحل تقریبا یکسانی دارند. به این صورت که:

1.       افراد با کسب و کار، فروشگاه یا محصول شما آشنایی پیدا می‌کنند

2.       کم کم به برند، محصول و خدمات شما علاقه‌مند می‌شوند

3.       به دلایل مختلفی تصمیم به خرید می‌گیرند

4.       و در نهایت از شما خرید می‌کنند

البته این مراحل خیلی کلی است و برای کسب و کارها و تجارت‌های B2B، وب‌سایت‌ها، کارخانه‌ها و فروشگاه‌ها شکل و شمایل متفاوتی دارد. از طرف دیگر هر کدام از این موارد کانال‌های بازاریابی متفاوتی دارند؛ اما به هر حال با یاد گرفتن اطلاعات کامل در مورد قیف فروش می‌توانید راهکارهای افزایش نرخ تبدیل را یاد بگیرید و حتی خودتان برخی از آن‌ها را کشف کنید.

اصلا قیف فروش در بازاریابی چه اهمیتی دارد؟

تا اینجا با مفهوم قیف فروش آشنا شدیم. اما چرا باید از آن استفاده کنیم؟ چرا نمی‌توانیم خیلی راحت از طریق تبلیغات لیدهایمان را به مشتری تبدیل کنیم؟ این همه پیچیدگی چه لزومی دارد؟

اول اینکه اصلا هیچ پیچیدگی در کار نیست؛ و دوم اینکه قیف فروش به شما کمک می‌کند تا بفهمید مشتریان بالقوه در هر مرحله از سفر خرید چگونه فکر می‌کنند و چه کاری انجام می‌دهند. این بینش‌ها به شما کمک می‌کند در کانال‌های بازاریابی مناسب سرمایه‌گذاری کنید، در هر مرحله بهترین گزینه را انتخاب کنید و در نهایت فعالیت‌ها و عملکردهای نتیجه‌بخشی داشته باشید.

از طرفی کلی تجربه در اختیار شما قرار می‌دهد تا در کمپین‌های بازاریابی بعدی بهتر عمل کنید. خب دیگر چه چیزی از یک ابزار می‌خواهید؟ قیف فروش همه انتظارات شما را برآورده می‌کند.

قیف فروش شما راهی را که لیدها طی می‌کنند تا به مشتریان احتمالی، مشتری و سپس مشتریان وفادارتان تبدیل شوند، نشان می‌دهد.

اگر قیف فروش را به خوبی درک کنید، متوجه می‌شوید که چگونه نرخ تبدیل را افزایش دهید، جاهایی که مشتریان احتمالی از دست می‌روند را پیدا کنید و روش‌های افزایش مشتری و وفاداری آن‌ها را پیدا کنید.

اگر به خوبی قیف فروش را درک نکنید، نمی‌توانید آن را بهینه کنید. در ادامه این مقاله در مورد بخش‌های مختلف قیف فروش در بازاریابی محتوا صحبت می‌کنیم و روش‌های تاثیرگذاری بر لیدها و تبدیل آن‌ها به مشتری را بیان می‌کنیم.

منبع 1

منبع 2

  • nooshin hoseini