توسعه آنلاین کسب و کار

  • ۰
  • ۰

دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) یا بازاریابی دیجیتال نوعی از بازاریابی است که در آن کسب و کارها برای تبلیغات محصول و خدمات از اینترنت و فناوری های دیجیتال آنلاین مثل کامپیوتر، گوشی های همراه و سایر رسانه ها و پلتفرم های دیجیتال استفاده می شود. توسعه و گسترش آن در دهه ی 90 میلادی، روش هایی که برندها و کسب و کارها از تکنولوژی برای بازاریابی استفاده می کردند را به کل تغییر داد. امروزه به کارگیری استراتژی های بازاریابی دیجیتال برای دوام هر کسب و کاری ضروری است. زمانی که پلتفرم های دیجیتال به طور فزاینده ای در برنامه های بازریابی و زندگی روزمره گنجانده شده اند و مردم بیش از پیش به جای مراجعه حضوری به فروشگاه ها، از دستگاه های دیجیتال استفاده کردند، کمپین های بازاریابی دیجیتال بسیار متداول شدند. در این شکل جدید بازاریابی، از ترکیب مواردی چون بازاریابی ایمیلی، بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی مبتنی بر داده و ... برای تبلیغ خدمات  یا محصول استفاده می شود. توسعه بازاریابی دیجیتال و توسعه فناوری دیجیتال از یکدیگر جدایی ناپذیر هستند. در ادامه به ضرورت استفاده از دیجیتال مارکتینگ می پردازیم.

ضرورت به کارگیری دیجیتال مارکتینگ 

همانطور که پیش تر مطرح کردیم، امروزه تمایل مردم به سمت استفاده از شبکه های اجتماعی و پلتفرم های دیجیتال رفته است و تعداد افرادی که برای خرید اجناس و یا دریافت خدمات به صورت حضوری به مغازه ها مراجعه می کنند روز به روز در حال کاهش است. در نتیجه کسب و کارها برای دوام در بازار و دیده شدن مجبور به استفاده از دیجیتال مارکتینگ هستند. این روش هزینه های اولیه را کاهش داده و از طرفی راه های جدیدی برای کسب درامد پیش روی کسب و کار قرار می دهد. با به کارگیری استراتژی های بازاریابی دیجیتال، نحوه ی تعامل با مشتری تحت تاثیر قرار می گیرد و حتی در مراحل بالاتر منجر به بهبود تجربه ی مشتریان می شود که این موضوع تاثیر بالایی روی جذب و نگهداری مشتری می گذارد. در کل دیجیتال مارکتینگ تاثیر زیادی بر روی ارتباط ما با مشتریان، راحتی ثبت سفارش و تجربه ی خرید آن ها می گذارد و این موضوع موجب افزایش فروش می شود. در دنیای مدرن امروز به کارگیری استراتژی های بازاریابی دیجیتال و گسترش کسب و کار با یکدیگر پیوند خورده اند. این روش تبلیغاتی اغلب نسبت به سایر روش ها قدرت و اثرگذاری بالاتری دارد. برای تضمین موفقیت خود در این حوزه می توانید از تیم های حرفه ای در زمینه ی دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید. زیرا این موضوع نیازمند دانش و مهارت تخصصی می باشد.

  • ۰۰/۰۴/۰۲
  • nooshin hoseini

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی