توسعه آنلاین کسب و کار

  • ۰
  • ۰

به نظر شما رضایت شغلی چیست و چه زمانی کارمندان از شغل و محل کار خود احساس رضایت دارند؟ همانطور که می دانیم رضایت شغلی تاثیر به سزایی بر روی عملکرد کارکنان می گذارد در نتیجه تامین رضایت شغلی کارکنان باید جزو برنامه ی کاری مدیران کسب و کارها قرار بگیرد. 

رضایت شغلی چیست

رضایت شغلی یا رضایت کارکنان، معیار یا سنجشی است برای تشخیص میزان رضایت کارمندان از شغل و محیط کار خود. رضایت شغلی جنبه های مختلفی را مورد بررسی قرار می دهد تا ببیند در چه زمینه هایی کارکنان رضایت دارند و چه زمینه هایی ندارند. یکی از مسئولیت های بخش منابع انسانی کمک به ارتقاء رضاییت شغلی کارکنان است. شناخت رضایت شغلی از سمت مدیران به بهبود شرایط کمک می کند. همچنین شناخت آن به کارمندان نیز کمک می کند که درخواست ها و نیازهای خود را در راستای بهبود رضایت شغلی بهتر و واضح تر با مدیران خود مطرح کنند. در یک تعریف کلی رضایت شغلی را می توان اینگونه تعریف کرد: احساس مثبتی که پس از ارزیابی ویژگی های مختلف شغل خود، تجربه می کنیم. البته همانطور که گفتیم رضایت شغلی دامنه ی وسیعی را شامل می شود که نیازمند بررسی های تخصصی است.

افزایش رضایت شغلی کارکنان

یکی از اصلی ترین و ساده ترین راه هایی که می توانیم به کارمندان خود احساس رضایت شغلی بدهیم توجه به آن هاست. اهمیت دادن به کارمندان و توجه به خواسته هایشان و همچنین ارزش قائل شدن برای کاری که انجام می دهند رضایت شغلی را به مقدار زیادی بالا می برد. البته بحث رضایت شغلی نسبی است و ما باید سعی کنیم شرایط را در حد امکان و برای اکثریت کارمندان بهتر کنیم. به این نکته باید توجه کنیم که تاکنون با وجود تلاش های بسیاری که در سراسر دنیا انجام شده است هنوز درصد بالایی از کارکنان از شغل خود ناراضی هستند. اما این دلیل نمی شود که مدیران دست از تلاش بردارند. می توان گفت مهمترین موردی که رضایتی کارمندان را بالا می بد اعتماد است، و سایر موارد به نوعی زیر مجموعه ی اعتماد به شمار می روند. اعتماد به کارمندان احساس قدرت بیش تر، اعتماد به نفس بیش تر و در نتیجه رضایت بیش تر در آن ها ایجاد می کند.

نظرات (۱)

سلام نوشین عزیزم

: یه خواهشی ازت داشتم اگه ممکنه این لینک منو با این عنوان:

خرید ویو اینستاگرام

و لینک:

https://followshe.ir/buy-instagram-view/

توی قسمت پیوندها یا پیوندهای روزانه‌ت قرار بدی

مرسی دورت بگردم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی