توسعه آنلاین کسب و کار

۴ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

همان طور که می دانیم سئو به مجموعه اقداماتی گفته می شود که باعث بهبود رتبه ی سایت در نتایج جستجوی گوگل می شود. این اقدامات به دو دسته ی سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می شوند که تفاوت هایی با یکدیگر دارند. سئو داخلی مجموعه اقداماتی است که در داخل سایت برای بهبود رتبه ی آن انجام می گیرد اما سئوی خارجی همان طور که از اسم آن مشخص است به بهبود وضعیت عواملی چون لینک های خارجی، شبکه های اجتماعی و ... می پردازد که بر روی کیفیت سایت ما تاثیر می گذارد. برای درک بهتر این موضوع می توان گفت برای مثال لینک های داخلی سایت که در درون سایت به یک صفحه ی دیگر سایت ما لینک می دهند جزو دسته ی سئو داخلی و اگر از سایت هایی غیر از سایت خود ما به سایت ما لینک داده شود به آن سئوی خارجی می گویند. سئوی داخلی خود به دو دسته ی سئو تکنیکال و سئو محتوا تقسیم می شود. 

سئو تکنیکال همان طور که از اسم آن انتظار می رود به مشکلات زیرساختی و تکنیکال سئو سایت می پردازد. مشکلاتی که پس از کدنویسی پیش می آید، مشکلات UI/UX و ... در این بخش مورد بررسی قرار می گیرد. مورد بعدی که یکی از نکات بسیار مهم در سئو به شمار می رود سئو محتوا است. تولید محتوای یونیک، با کیفیت و مطابق با استانداردهای گوگل کمک بزرگی به بهبود سئو پیج می کند. در گذشته گوگل تنها رعایت استانداردهای خود را معیار قرار می داد اما مدتی است که بر روی کیفیت محتوا و جذابیت آن برای کاربران حساس شده است. هرچه محتوای شما یونیک تر بوده و برای کاربران مفیدتر باشد محتوا و در نتیجه سایت شما امتیاز بهتری خواهد گرفت.

در نهایت می توان گفت که تمامی موارد سئو اهمیت خاص خود را دارند و باید برای دستیابی به موفقیت به همه ی آن ها توجه لازم را داشته باشیم. از آنجایی که این فرآیند نیازمند دانش تخصصی است، بهتر است از متخصصان این حوزه کمک بگیریم تا تمامی جنبه ها را به درستی و در حد نیاز مورد بررسی قرار دهند.

  • nooshin hoseini
  • ۰
  • ۰

به فرایندی که با هدف تشخیص درجه کفایت و لیاقت کارکنان در سازمان، انجام می‌گیرد، ارزیابی عملکرد (Performance measurement)  می گویند.
در این فرآیند فرد از نظر اجرایی در وظایف محوله و قبول مسئولیت‌ها مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین در این فرایند مدیران ارشد سازمان رفتار کارکنان زیرمجموعه خود را بررسی می کنند، تا بتوانند نقاط قوت و ضعف رفتار کارکنان را با توجه به بارخورد ها استخراج کنند. به طور خلاصه ارزیابی عملکرد به صورت دوره ای با هدف کشف استعداد و ظرفیت بالقوه فرد و برنامه ریزی در جهت بهبود سازمان انجام می گیرد.

چرا شرکت ها ارزیابی عملکرد انجام می دهند

از آنجا که شرکت‌ها بودجه محدودی برای ارایه‌ جوایز و پاداش دارند، ارزیابی عملکرد کارکنان می‌تواند به تعیین نحوه تخصیص آن وجوه کمک کند. آن‌ها راهی را برای شرکت‌ها فراهم می‌کنند تا مشخص کنند کدام کارکنان بیشترین نقش را در رشد شرکت داشته‌اند تا شرکت‌ها بتوانند بر این اساس به کارمندان برتر خود پاداش دهند.

سیستم ارزیابی عملکرد همچنین به کارکنان و مدیرانشان کمک می‌کند تا از طریق آموزش‌های اضافی و افزایش مسئولیت‌ها، برنامه‌ای را برای توسعه کارکنان ایجاد کنند، همچنین برای شناسایی کاستی‌هایی که کارمند می‌تواند برای رفع آن اقدام کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حالت ایده‌آل، ارزیابی عملکرد تنها در طول سال انجام نمی‌شود. مکالمات مکرر در ارزیابی‌ها منجر به این می‌شود که هم نیروها و هم مدیریت در یک جهت حرکت کنند و در واقع این ارزیابی عملکرد پل ارتباطی میان آن‌ها است. بنابراین روابط محکم‌تری را بین کارمندان و مدیران ایجاد می‌کند.

درواقع ارزیابی عملکرد فرایندی است که توسط آن سازمان‌ها عملکرد کارکنان را بر اساس استانداردهای از پیش تعیین شده ارزیابی می‌کنند. هدف اصلی ارزیابی‌ها کمک به مدیران به طور مؤثر در شرکت‌ها و استفاده از منابع انسانی و در نهایت بهبود بهره‌وری سازمان است.

 

  • nooshin hoseini
  • ۰
  • ۰

به نظر شما رضایت شغلی چیست و چه زمانی کارمندان از شغل و محل کار خود احساس رضایت دارند؟ همانطور که می دانیم رضایت شغلی تاثیر به سزایی بر روی عملکرد کارکنان می گذارد در نتیجه تامین رضایت شغلی کارکنان باید جزو برنامه ی کاری مدیران کسب و کارها قرار بگیرد. 

رضایت شغلی چیست

رضایت شغلی یا رضایت کارکنان، معیار یا سنجشی است برای تشخیص میزان رضایت کارمندان از شغل و محیط کار خود. رضایت شغلی جنبه های مختلفی را مورد بررسی قرار می دهد تا ببیند در چه زمینه هایی کارکنان رضایت دارند و چه زمینه هایی ندارند. یکی از مسئولیت های بخش منابع انسانی کمک به ارتقاء رضاییت شغلی کارکنان است. شناخت رضایت شغلی از سمت مدیران به بهبود شرایط کمک می کند. همچنین شناخت آن به کارمندان نیز کمک می کند که درخواست ها و نیازهای خود را در راستای بهبود رضایت شغلی بهتر و واضح تر با مدیران خود مطرح کنند. در یک تعریف کلی رضایت شغلی را می توان اینگونه تعریف کرد: احساس مثبتی که پس از ارزیابی ویژگی های مختلف شغل خود، تجربه می کنیم. البته همانطور که گفتیم رضایت شغلی دامنه ی وسیعی را شامل می شود که نیازمند بررسی های تخصصی است.

افزایش رضایت شغلی کارکنان

یکی از اصلی ترین و ساده ترین راه هایی که می توانیم به کارمندان خود احساس رضایت شغلی بدهیم توجه به آن هاست. اهمیت دادن به کارمندان و توجه به خواسته هایشان و همچنین ارزش قائل شدن برای کاری که انجام می دهند رضایت شغلی را به مقدار زیادی بالا می برد. البته بحث رضایت شغلی نسبی است و ما باید سعی کنیم شرایط را در حد امکان و برای اکثریت کارمندان بهتر کنیم. به این نکته باید توجه کنیم که تاکنون با وجود تلاش های بسیاری که در سراسر دنیا انجام شده است هنوز درصد بالایی از کارکنان از شغل خود ناراضی هستند. اما این دلیل نمی شود که مدیران دست از تلاش بردارند. می توان گفت مهمترین موردی که رضایتی کارمندان را بالا می بد اعتماد است، و سایر موارد به نوعی زیر مجموعه ی اعتماد به شمار می روند. اعتماد به کارمندان احساس قدرت بیش تر، اعتماد به نفس بیش تر و در نتیجه رضایت بیش تر در آن ها ایجاد می کند.

  • nooshin hoseini
  • ۰
  • ۰

دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) یا بازاریابی دیجیتال نوعی از بازاریابی است که در آن کسب و کارها برای تبلیغات محصول و خدمات از اینترنت و فناوری های دیجیتال آنلاین مثل کامپیوتر، گوشی های همراه و سایر رسانه ها و پلتفرم های دیجیتال استفاده می شود. توسعه و گسترش آن در دهه ی 90 میلادی، روش هایی که برندها و کسب و کارها از تکنولوژی برای بازاریابی استفاده می کردند را به کل تغییر داد. امروزه به کارگیری استراتژی های بازاریابی دیجیتال برای دوام هر کسب و کاری ضروری است. زمانی که پلتفرم های دیجیتال به طور فزاینده ای در برنامه های بازریابی و زندگی روزمره گنجانده شده اند و مردم بیش از پیش به جای مراجعه حضوری به فروشگاه ها، از دستگاه های دیجیتال استفاده کردند، کمپین های بازاریابی دیجیتال بسیار متداول شدند. در این شکل جدید بازاریابی، از ترکیب مواردی چون بازاریابی ایمیلی، بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی مبتنی بر داده و ... برای تبلیغ خدمات  یا محصول استفاده می شود. توسعه بازاریابی دیجیتال و توسعه فناوری دیجیتال از یکدیگر جدایی ناپذیر هستند. در ادامه به ضرورت استفاده از دیجیتال مارکتینگ می پردازیم.

ضرورت به کارگیری دیجیتال مارکتینگ 

همانطور که پیش تر مطرح کردیم، امروزه تمایل مردم به سمت استفاده از شبکه های اجتماعی و پلتفرم های دیجیتال رفته است و تعداد افرادی که برای خرید اجناس و یا دریافت خدمات به صورت حضوری به مغازه ها مراجعه می کنند روز به روز در حال کاهش است. در نتیجه کسب و کارها برای دوام در بازار و دیده شدن مجبور به استفاده از دیجیتال مارکتینگ هستند. این روش هزینه های اولیه را کاهش داده و از طرفی راه های جدیدی برای کسب درامد پیش روی کسب و کار قرار می دهد. با به کارگیری استراتژی های بازاریابی دیجیتال، نحوه ی تعامل با مشتری تحت تاثیر قرار می گیرد و حتی در مراحل بالاتر منجر به بهبود تجربه ی مشتریان می شود که این موضوع تاثیر بالایی روی جذب و نگهداری مشتری می گذارد. در کل دیجیتال مارکتینگ تاثیر زیادی بر روی ارتباط ما با مشتریان، راحتی ثبت سفارش و تجربه ی خرید آن ها می گذارد و این موضوع موجب افزایش فروش می شود. در دنیای مدرن امروز به کارگیری استراتژی های بازاریابی دیجیتال و گسترش کسب و کار با یکدیگر پیوند خورده اند. این روش تبلیغاتی اغلب نسبت به سایر روش ها قدرت و اثرگذاری بالاتری دارد. برای تضمین موفقیت خود در این حوزه می توانید از تیم های حرفه ای در زمینه ی دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید. زیرا این موضوع نیازمند دانش و مهارت تخصصی می باشد.

  • nooshin hoseini